2 Ocak 2010 Cumartesi

Hatay'dan devam...


*

Bu da Hatay'ın haytalı bici bicisi .


Haytalı bici bici nişasta ve gül suyu ile hazırlanıyormuş .
Görünüş olarak bizim su muhallebisinden bir farkı yok..
Adana ,İskenderun bibi yerlerde özellikle sıcaklıkların yüksekliklerinden dolayı sanırım
 tatlıya buzda ekliyorlarmış..
Sunum olarak çok sağlıklı gelmedi bana ama yine yöre insanı tercih ediyor ...
Seyyar satıcıda satıldığı için ben denemeye pek cesaret edemedim ..

***
*
Künefenin kadayıfı bu şekilde hazırlanıyor.
Kıyma makinesine benzer bir makinaları var onunla da parçalara ayırıyorlar....

Hatırlatmakta fayda var künefenin asıl kadayıfı normal kadayıftan daha kalın ...
Ve künefe yi insanlar evlerinde de yapıyorlar .
Bunun için normal tüp üzeri aparatı var ve onunla yapıyorlar .
 Biz de daha sonra Adıyamandan aldık çok güzel bir alet daha sonra bir fotoğrafını
yayınlarım inşallah......
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...