17 Ocak 2010 Pazar

HAFTA SONU VE BALIK (Hamsiiii)...

Biz genelde balığı hafta sonuna bırakıyoruz ..
Ve bir Karadenizli olarak tercihimiz Hamsi den yana oluyor...

Balık işi genelde Babamızın ellerinden öpüyor, ne yapalım o da bu kadar güzel ve maharetli yapmasaydı .(Bu da bizim mazeretimiz oluyor)

Gelelim yapılışına :


Balık tamamen temizlenip tuzlandıktan sonra mısır unu ile unlanıyor.
Sonra uygun bir tavaya diziliyor.
Eşim tamamen dizdikten sonra hamsileri tavanın kapağına ters çevirip ,tavayı yağlıyor ve kapaktaki hamsileri küçük bir hareketle tavaya geri yerleştiriyor...

Hepsi bu kadarcık .Biz Hamsiyi küçük tüp üzerinde aşağıda gördüğünüz aparatla pişirdik .Öyle tavayı ikide bir çevireyim yanmasın derdi olmadı hiç ...

Bu çok işlevsel bir alet biz Adıyaman'dan almıştık börek ,künefe,balık tüp üzerinde aklınıza gelen ne varsa bununla çok rahat bir şekilde pişirebiliyorsunuz..
Aslında doğu illerinin çoğunda satılıyor bu alet..

Çok kısa sürede dumanı üzerinde balığımız hazır .Biz balığın bir tarafı pişip diğer tarafını çevirdiğimiz zaman
doğranmış soğan ilave ediyoruz .Soğan balığa ayrı bir tad veriyor.
Yanında karışık bir salata ile başka hiç bir şeye gereek duymadan güzel bir tercih oluyor....



Evet bahsettiğim alet bu .Sadece tavayı üzerine yerleştiriyorsunuz ve pişirdiğiniz her ne ise arka yüzünü çevirmek için yanına uğruyorsunuz bu kadercik....

Bu şekilde mutfağınız ne yağlanıyor ne de balık kokuyor...

6 yorum:

  1. Balik hemde hamsi oghh oghh afiyet olsun.esinizinde ellerine saglik.Saygilar,
    Sefa

    YanıtlaSil
  2. SOĞANLA BALIK HİÇ DENEMEDİM AMA ÇOK SEVERİM SOĞANI ÇİPURANIN YANINDA DENEMK İSTİYORUM MALESEF HAMSİM YOK BU HAFTA:))

    YanıtlaSil
  3. Güzel arakadaşım, bu günde beni yanlız bırakmayıp ziyaretime geldiğiniz için teşekkür ediyorum, güzel dilek ve temennileriniz beni çok mutlu etti, sağolun, iyi ki sizleri tanıdım.

    Bu arada bugün sizlere çok güzel bir konu hazırladım, bu paylaşımımı gelip görmenizi isterim, böyle değişik şeyleri paylaşmak beni ayrıca mutlu ediyor, güzel bir pazar günü diliyorum, sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık arkadaşım aparat hiç aklımıza gelmedi nedense .Küçük tüp az geliyor sanki tavanın altına.Hamsi elimize geçerse yiyoruz ancak.Orduluyum ama 15 yıldır g.doğuda evrim geçirdik adeta.Yemek tarzı olarak.

    YanıtlaSil
  5. bu aparatla tavamız bayağı büyük olduğu halde küçük gelmiyor rahat rahat pişiyor.
    ayrıca güneydoğu yemekleride güzel ama karadeniz yemeklerini de unutmayın derim ..

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...