27 Şubat 2010 Cumartesi

Cevizli Gül Böreği.....

Şekerli ve de cevizli börek yediniz mi hiç??
Eğer denemedinizse ısrarla tavsiye ediyorum deneyin .Gerçekten çok hoşunuza gidecek bir lezzet..
Giresun da elde açma yufka ile ya da kışlık yapılan kuru yufkalarla yapılır bu börek ,ki o zaman çok daha lezzetli oluyor..
 Malzemeler
4yufka
2 yumurta (1 yumurtanın sarısı böreklerin üstü için kullanılacak)
2 bardak süt
1su bardağı sıvı yağ
2 bardak az çekilmiş ceviz
Cevizin içine konmak üzere yarım  çay bardağından biraz fazla şeker
Böreklerin üstü için haşhaş veya susam ve/veya çörek otu

Hazırlanması
Her bir yufkayı eşit 6 parça olacak şekilde üçgen biçiminde kestik.
Harcı için sütü, sıvıyağı ,1 yumurtanın tamamını ve diğer yumurtanın sadece beyazını iyica çırparak karıştırdık.
Ceviz içleri ile şekeri karıştıralım.
Hazırladığınız sütlü karışımdan 1/2 su bardağı böreğin üstü için ayırdık ve kalan harcı üçgen şeklinde kesilmiş her bir yufka parçasının üzerine eşit olarak dağıtarak sürdük
Yufkaların geniş taraflarına gelecek şekilde şekerli cevizimizi bölüştürdük ve her bir yufkayı sigara böreği sarar gibi sardık.
Daha sonra bu böreklere resimdeki gibi gül böreği şekli vererek yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisi üzerine yerleştirdik. Daha önce ayırdığınız 1/2 bardak harc ile böreklerin üzerini ıslattık, ve üzerlerine çırpılmış yumurta sarısını sürdük.
En son olarakta böreklerin üzerine susam, çörek otu veya haşhaş serperek, 200 C fırında üzerleri kızarana kadar (yaklaşık 40-45 dakika) pişirdik.
*******
****
**
*
Fırından çıkan böreklerinizin üzerine çok hafif nemli bezle örterek 5 dakika dinlendirin. Böylelikle börekleriniz daha da yumuşak olacaktır.

AFİYET OLSUN

21 yorum:

  1. canımmm ellerıne saglık.harıka bır lezzet oldugu kesın .sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Değişik tat da ,alternatif bir börek,eminim güzeldir.Ellerinize sağlk,selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  3. merhaba arkadaşım görele'li olduğum için yakinen bilirim:) ama annem fındıklı şekerli yapar. tatlılın şerbetlenmemişi say harika bir tatdır.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik nefis görünüyor ceviz li olmasida güzel lezzetli afiyet olsun Hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  5. Evet,bu taraflarda çok yapılır.Çok severimm tatlı olan her şeyi:))
    Sitendeki bütün tarifler harika...
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım ben bunun tahinli ve cevizlisini yapmıştım ama şerbetliydi..

    Gece çektim fotoğrafını , bloğa eklesemmi bilemiyorm..:(

    ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Son zamanlarda senin tariflerini ağzım sulanarak takip ediyorum :) her biri birbirinden nefis görünüyor Sevgicim.maşallah diyorum sana...

    YanıtlaSil
  8. Yes şekerim, üstelik de çok severim :99

    YanıtlaSil
  9. öfff cevz ve yufka olurmu yaaa ben bunu bu saatte gördüm...sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Hic duymamıstım ama kulaga hos geliyor denemek lazım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgicim hiç bilmemmi bu böreği? Cevizli harika oluyor ama birde elde açılmışı dene.gevreklik açısından bir adım öne çıkıyor ellerine sağlık canımsın...

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık. Harika gözüküyorlar. Hamurlara gül şeklini vermeni beğendim. İlk fırsatta deneyeceğim. Ayrıca cevizli gül böreğinde çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  13. Cevizin börekteki tadı bir başka oluyor, hiç aklımıza gelmiyor bu şekilde yapmak, iyiki hatırlattınız. Sevgiler teşekkürler canım. Güzel bir pazard iliyorum.

    YanıtlaSil
  14. selamun aleykum sevgi abla

    goruntusu o kadar guzelki insani cezbediyor.inaniyorumki tadida cok guzel.cevizi keklerde,baklavalarda seviyorum,borektede cok guzel olacaktir:)ama bu is cesaret istiyor biraz.:)

    hayirli gunler diliyorum

    YanıtlaSil
  15. görüntüye bak harika.cevizli börek yemiştim gerçekten çok güzel oluyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Daha önce duymamıştım. Ama merak ettiğim bir şey var. Bunu tatlı neyetine mi tüketeceğiz ? Yarım su bardağı şekerle çok tatlı olmaz gibi geliyor bana, cevaplarsan sevinirim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Casminella;
    Şerbetli tatlılar kıvamında bir tatlı değil zaten..
    ama baya bildiğin böreğin biraz tatlı hali ama cevizle birleşince güzel bir lezzet oluyor...
    ilk defa deneyecek biri biraz şüphe ile yaklaşsada bilemiyorum ben çok seviyorum ...dene ve gör derim ..

    YanıtlaSil
  18. sevgi hanım blogunuzu yeni keşvedenlerdenim.yeni keşvettim,blogunuz güzel hoşuma gitti.bu güzel tariflerin devamını bekleriz...cevizli ve şekerli gül böregi yapmışsınız onun içine konulan şeker agıza kıyır kıyır sert gelmiyormu..çünkü karakuş tatlısınada konuluyor öyle,o tatlı kızartılmasına ragmen şeker içinde diri duruyor hoşumuza gitmiyor.bu güzelliklerin devamını diliyorum......başarılar....NURŞEN ÖZKARA.......

    YanıtlaSil
  19. Nurşen Hanım hoşgeldiniz,çok memnun oldum..
    Börekte kullanılan şeker ceviz ile iyice harmanlanıyor..İç için sulu harçta kullandığımız için şekerde sorun çıkmacayak sıcaklıkla eriyecektir..En azından biz yaptığımızda ağza sadece şeker tadı geliyor emin olabilirsiniz.....
    Çok sorun ederseniz eğer şeker miktarını azaltabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  20. Very interesting subject , thanks for posting .

    YanıtlaSil
  21. Ben okumak için birkaç dakika geçirdi pişman değilim. Daha sık yaz , ama kesinlikle yeni bir şey okumak için gelecek.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...