23 Mart 2010 Salı

Kaşarlı Izgara köfte ve tavuk...


Misafirlerimiz için ızgara yapmayı seviyoruz..Hem lezzetli hem de pratik oluyor..
Eşim de severek pişirince bana sadece köfteleri hazırlamak, tavukları marine etmek kalıyor..
Hafta sonu  yemeğe gelen misafirlerimize de ızgara yaptık .
Kuru köfteyi hepiniz bilirsiniz.Resimde çok net değil ama artık idere edin :)))
Bunlarda da yaptığım köftelerim.


Köfteleri akşam pişireceksek sabahtan hazırlıyorum ki içine konulan baharatların aromasını  iyice çeksin kendine gelsin ..

Malzemeler
1 kilo köftelik dana kıyma
1 büyük kuru soğan rendesi
2 iri sarımsak rendesi
Biraz kaşar peyniri rendesi
1 kase kadar galeta unu(kuruyan ekmeklerden hazırlıyorum)
Çeyrek demet maydanoz
1 iri yumurta
3 kaşık sıvı yağ
2 yemek kaşığı su
karabiber , tuz , kırmızı pul biber , kekik

Yapılışı
Köfte malzemelerinin tamamını yoğurma kabımıza alıp malzemeler tamamiyle birbirine girecek çekilde yoğuralım .Şekillendirmeye gelince ızgarada köfteler pişince küçüldüğü için normalden iri ve tombul yapıyorum .
.
       Tavuklar içinse yine sos hazırlıyorum .Ve bu sosa iyice buluyor yine biraz bekletiyorum .


Tavuk alırken özellikle soslu olanları tercih etmiyoruz .Sosu evde kendim yapıyorum.
Tavukların marine sosu için:1 çay bardağı sıvıyağ , 2 sarımsak rendesi , bol köri , tuz , kekik ve kırmızı pul biber .
Tavukları yıkayıp suları süzüldükten sonra tüm sos malzemelerini karıştırıp, bu sosa bulayıp pişirene kadar bekletelim.
**Bizde ki tavuk miktarı fazla idi(4-5 kilo)siz yağ oranını kendi tavuk miktarınıza göre ayarlayabilirsiniz...
**Genelde tavukların derilerini çıkarırım ama ızgara da tavukların yanmasını engellediği için çıkarmıyorum ..


  
        Izgara ustamız da masanın ucundan yaramaz çocuk gibi beni de çek derde ben çekmezmiyim .. 

11 yorum:

  1. ızgara en sevdiğim yemeklerin başında gelir ama müsait yerimiz olmadığından özelleklde kışın dışarda yemek zorunda kalıyoruz ama nihahet havalar düzelmeye başladı ve piknik sezonu açılmak üzere ve bizde kendimiz yapıp kendimiz yiyebileceğiz inşallah.

    tavuk sosunda dikkatimi çekti 1 çay bardağı yağ koymuşsunuz çok değilmi,ayrıca sarımsağı bende inanılmaz yakıştırıyorum birde ben sosa yoğur koyuyorum ve nar gibi kızarmasına vesile oluyor denemenizi tavsiye ederim.
    köftelere bittim kaşarlı olması ayrı bir güzellik katmış,afiyet olsun.

    bu arada bardaklarınızada değinmeden geçemicem çok şıklar

    YanıtlaSil
  2. Yemek yapalım çok aklısın eksik bilgiden dolayı yağ fazla görünmük bizim misafir sayısı fazla olunca tavuk 5 kilo felan vardı dolayısı ile de çok değil aslında
    hemen geri dönüp bu bilgiyi de ekleyelim teşekkürler..
    ızgarayı bende özellikle açık havada yapmayı seviyorum bu da eşimin tutkusu ..

    YanıtlaSil
  3. Kuzucan nasıl özledim yemek yapmayı ah ah ankasterler takıldı bir an önce başlamak istiyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. enfess..ohh aafiyet olsun....

    YanıtlaSil
  5. çok güzel ve tercih edilen bir yemek ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. quante cose buone!! complimenti!

    YanıtlaSil
  7. Hersey harika olmus Ellerinize saglik, esnin ve snein canim.Yiyenlerede afiyet olsun.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  8. Yeme de yanında yat !
    Ellerınıze sağlık afiyetler olsun.

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. sevgicim afiyet olsun canım.nerde bizim beyde böyle maharetler

    YanıtlaSil
  10. Pikniğe gitmeyi özledim:)))
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. selamun aleykum sevgi abla.

    sen beni guldurdun ALLAHTA seni guldurdun:)esin saklanmis ya ,ne guzel yazmisin:))

    yemek yapalim bardaklara dikkat etmemistim,sen deyince bakiverdim:)

    kofteler oyle guzel gorunuyorki,bak canim cekti:)koftenin icinde de kasar guzel olur gibime geliyor.cunku hic denemedim:)ama denenmesi gerekir.ellerine saglik sevgi abla.

    umarim afiyet bak seker olmustur.hayirli aksamlar diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...