28 Mart 2010 Pazar

Pazılı yeşil soğanlı kaygana.....



 Karadenize ait bir lezzetle daha sizlerleyim...
Kendisi Osmanlı yemekleri içindedir ve Osmanlı döneminde çeşit çeşit yapılırmış..
Biz daha çok kahvaltı için yapıyoruz ama; ikindi çayın da hatta bu haliyle akşam bile yenebilir aslında..
  Kaygana aslında Krep'in içine pazı, yeşilsoğan ,karalahana bazen hamsi konularak yapılanıdır..
****
Kaygana harcını tuzsuz yaparsanız yanında reçel veya bal ile servis yapabilirsiniz.Harcı tuzlu olursa kayganaları hazırladıktan sonra domates, beyaz peynir, krem peynir veya kaymak ile de yiyebilirsiniz.
Kaygana nasıl hazırlanıyor, kolajda gösterdim.

Malzemeler
2 yumurta
3,5 su bardağı süt (isterseniz yarısı süt yarısı su olabilir)
3 su bardağı un(ne sulu nede katı orta kıvamda olacak)
2 sap yeşil soğan
4 sap pazı yaprağı
tuz, karabiber
yarım paket kabartma tozu
Yapılışı
Yeşil soğanı ve pazı yapraklarını temizleyip ince ince doğrayalım.Yumurtaları, sütü, unu iyice çırpalım.Hatta iyice karışmasını istiyorsanız mikserleyin.Tuzunu, kabartma tozunu ve karabiberini ekleyelim.
Ardından yeşillikleri ekleyip karıştıralım.
Orta büyüklükteki bir teflon tavayı kızdırıp içine 1 yemek kaşığı sıvı yağ döküp iyice yayalım .Harcımızdan bir kepçe kadar dökelim her tarafı aynı incelikte olacak şekilde çevirelim.
Bir tarafı kızarınca çevirip diğer tarafınıda kızartalım.
Kahvaltı için kolay ve de lezzetli bir alternatif  olan kayganamız hazırdır..

----Afiyet olsun----
Bu güzellikte Rabbimden sizlere....

6 yorum:

  1. ellerinize sağlık benim bildiğimden farklı bir kaygana annemde lokma şeklinde yağda kızartır,üzerine de şurup döker

    YanıtlaSil
  2. evet bunu biliyorum.kayınvalidem yapar kendisi karadenizlidir.ellerine sağlık aynı benim yediğim gibi..iştahım kabardı bak bir anda:))

    YanıtlaSil
  3. SA.Sivastada gaygana denir özellikle kahvaltılarda yenir çeşitli şekilde yapılır ellerine sağlık sevgiler..A.E.O

    YanıtlaSil
  4. s.a ellerine sağlık canım herkes için pazartesileri hafta başıdır benim izin günüm kahvaltıya ne hazırlasam diye düşünürken bir iki ziyaret edeğim dedim meyerse beni kaygana çekmiş buralara çok güzel bir sunumla karşılaştım ilk defa yapacam ben hemen mutfaga gidiyorum sana güzel sağlıklı bir hafta dilerim sevgiyle muhabetle duayla kal a.e.o

    YanıtlaSil
  5. allahım iyiki karadenizliyimm bu nefis şeylerin arasında büyüdümm tombik bir kız oldum:)) ellerine sağlık canımm nefis görünüyor:) en hası pazılı olanıdır elbette..

    YanıtlaSil
  6. Canım ismini çook duyup kendisini hiiç görmediğim bir tarif..:) Sayende onuda gördüm.

    ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...