2 Nisan 2010 Cuma

Mısırlı semizotu salatası..


Hayırlı Cumalar dileyerek başlayalım bu günkü postumuza inşallah ....
Semizotu bizim evde yemek olarakta, salata olarakta çok sevilerek tüketilir.
Ayrıca semizotunu pişirmeden bu şekilde çiğ olarak tüketmekle, besin değerini de korumuş içindeki vitaminleri direk almış oluyoruz..
Semizotu'nun değişik bir çok şekilde (yoğurtlu,domatesli,tavuklu vb.)  salatası yapılabilir.
Ben mısırla yakışacağını düşündüm  ve sefer bu şekilde yaptım..
Malzemeler
Yarım bağ semizotu
1 büyük havuç
1 kırmızı soğan
1 kaze kadar mısır
limon
tuz, zeytinyağı, nar ekşisi

Yapılışı
Semizotunu iyice temizleyip yıkayalım.Bıçakla doğrayalım.Salata tabağımıza alalım.
Havucumuzu yine temizleyip yıkadıktan sonra rendeleyelim.Kırmızı soğanımızıda ince ve uzun doğrayalım ve üzerine tuz serpip elimizle ovalım sonra yıkayalım ve süzüp salatamıza ilave edelim.Salatamızın tuzunu ,yağını e nar ekşisini ilave edip hepsini karıştıralım.Servis ederken mısır tanelerimizle süsleyelim vee afiyetle yiyelim.. 

9 yorum:

  1. semizotunu bende severim hele ayse yemeğıni ıspanaktan daha cok severek yer..
    buda hoış denemeli tam babamlık:)
    sizede hayırlı cumlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM


    HAYIRLI CUMALAR


    Cuma günü, bana çok salavat getirin. Çünkü Cuma günü, şahitlerin hazır olduğu bir gündür. Yani o günde melekler, (ibadet edenlerin yanında) hazır bulunurlar. Sizden biriniz bana salavat getirdiğinde, (bitirinceye kadar) salavatı melekler tarafından bana sunulur.
    [Hadis (İbn-i Mace)]

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık.. salatan şahane görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. un bel piatto unico!!! complimenti!

    YanıtlaSil
  5. sevgicim resim o kadar güzelki elimi uzatayım da akşam için kendime bir öğün yapayım dedim.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Ben de yoğurtlusunu çooook severim...
    Bu da harika görünüyor.Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık salatalar benim için daime vazgeçilmezdir

    YanıtlaSil
  8. Bu salatayı birde buğda (yarma) la deneyin oda güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  9. Hiç duymadım Birsen yarma ile yapılanını..
    eee bi gün yaparsın bize artık dimi canım benim..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...