29 Ağustos 2010 Pazar

Su Muhallebisi..



Zengin Osmanlı Mutfağından günümüze kalan tatlılardan biride su muhallebisi'dir..
Bu tatlı hem hafiftir hem lezzetlidir..
En güzel yanıda kolay hazırlanır..
Servis anında tercihim mevsim meyveleridir ki sanki o zaman lezzeti daha bir artıyor .(Şeftali,kavun vs)

**
*
Bu tatlının bir benzerini Hatay gezisi sırasında Haytalı bici bici adı ile satılırken görmüştük..
Satıcı tatlının Suriye menşeyli olduğunu söylemişti.
Tatlı aynı tatlıydı ama orada gıda boyası ile renklendirilmiş ve bir şerbetin içinde minik kareler halinde servis ediliyordu .
Bakmak isterseniz işte burada   

Malzemeler
4 su bardağı süt
3 su bardağı su
Yarım su bardağı nişasta
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı un

Saf Gülsuyu ve Pudra Şekeri (Üzerine)

Yapılışı
Tüm muhallebi malzemelerini (gülsuyu ve pudra şekeri hariç)
 bir tencereye alıp sürekli karıştırarak pişirelim.
Muhallebi kıvamında,  kaynayınca tatlımız hazırdır.
Su muhallebimizi ıslayıp suyunu süzdüğümüz ister tekli ister bütün servis kabımıza dökelim..
Benim tercihim tekli bir borcamdan yana oldu..Böylesi dilim dilim kesmek için daha uygun çünkü..
***
Servis anında tatlının üzerine gül suyu ve pudra şekeri ekleniyor.
Gülsuyu  her damağa hitap etmeyebilir ama en azından bu muhallebi için denenebilir.
Su muhallebisinin orjinalinde şeker yoktur.
Sonradan tatlı üzerine serpiştirilen pudra şekeri bu işi görür çünkü..

............................Afiyet Olsun......................

7 yorum:

  1. Çok şık olmuş :)resmi öyle güzel çekmişsin ki,sanki uzansam alıp yiyebilecekmişim gibi hissettim :)ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok severim su muhallebisini en hafif tatlıdır.Süper gözüküyor canım eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor,afiyet,bereket şifa olsun..
    Cici pazarlar

    YanıtlaSil
  4. Ayy çok severim, evde hiç denememiştim,yaşasın tarifini buldum.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim öptüm .

    YanıtlaSil
  6. Sevgi'cim ellierne sağlık. Hafif ve nefis bir tatlı...

    YanıtlaSil
  7. Hm,adını çox zaman eşitsəm də,heç zaman hazırlanmayıb bizdə.Amma,inanın ki,şəkil o qədər gözəl və canlıdır ki,reseptini (tarifini) aldım,yoxlanılacaq :)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...