20 Ağustos 2010 Cuma

Zeytinyağlı Kabak Çiçeği Dolması....

Tek lokmalık çok lezzetli bir dolma ; 
Kabak çiçeği dolması çok lezzetli ama yaparken azıcık  el oyalayan bir dolma.....
Bu dolma sanırım ege ve akdeniz mutfağına ait..   
Anadoluda pazarlarda da satıldığını duydum ama hiç rastlamadım... 
Ben köyde bahçeden büyük bir zevkle topladım..Bununda bir püf noktası varmış... 
Sabah'ın erken saatlerinde hava tam ısınmadan ,
kabak çiçeklerini toplamak ve solmadan hemen doldurmak gerekiyormuş...
Öncelikle çiçeklerimizin  kenarlarındaki dikenlerini ve içteki tomurcuk kısmını temizleyerek başlayalım...


Malzemeler
Ben 50 kadar kabak çiçeği kullandım. 
 Çiçek başına 1 tatlı kaşığı pirinç
 Taze soğan ( ya da 2 kuru soğan )
 1 çay bardağı zeytinyağı ( harcına ve üzerine )
 1 su bardağı su
Biraz dereotu ve maydanoz,nane
2 Domates , tuz , yenibahar
2 küp şeker,karabiber

Yapılışı
Soğanı minik doğralayım,ve sıvıyağda kavuralım .
Domatesi rendeleyelim ve soğanlarla birlikte kavuralım..
Pirinci ilave edip biraz daha kavurup tuzunu ve diğer baharatları ilave edip kavurmaya devam edelim.
Pirinçlerin üzerine suyu ilave edip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim
Ocağı kapattıktan sonra harcın biraz ılımasını  bekleyelim.
Yıkayıp temizlenmiş olduğumuz, kabak çiçeklerini dikkatli bir biçimde harcı çok koymadan dolduralım...
Eğer kabak çiçeklerine harcı çok koyarsanız pişince patlar ve hoş görünmez..
Doldurduğumuz çiçeklerin ağız kısımlarını kapatarak tencereye yerleştirelim.
Üzerine az sıvıyağ gezdirelim ve dolmaların üzerini çok az geçecek kadar suyunu ilave edelim..
Porselen bir tabakla kapatıp kısık ateşte pişirelim..

***  
Sarmısaklı yoğurtla servis yapalım..
  
.................................Afiyet Olsun........................

10 yorum:

  1. Ya gerçekten size gelip yemek istiyorum bunlardan.
    Hem çok güzel hemde çok zahmetli oluyor bunu yapmak.Kabak çiçeği bulabileceğimi bilsem bugün yaparım ama yok işte :(
    Dediğin gibi sabah erkenden toplamak gerekiyor bunu..
    Ellerine sağlık,benim yerime de ye olurmu ;)

    YanıtlaSil
  2. bu dolmanın aslı köy bulgurlu olandır.. o lezzet bambaskadır..tavsıye lunur..
    gıınce kayserıye ıstedım boylesını bulabıldım halamın dolabından.. ama o bulgurlu tad bambaska.. hala aklımda kaldı yanı..
    bulgurlu ve sarmısaklı yogurtlu mmm

    YanıtlaSil
  3. Emine gel valla..Ama istanbulda çiçeği bulmak benim içinde zor.Bulunca fırsatı kaçırmadan yapıyorum zaten..,

    Sümeyye bulgurlusu da güzeldir belki ama bulguru dolma içinde yoğun olunca çok sevmiyorum.
    Ama ille de sarmısaklı yoğurlu benim tercihimde..

    YanıtlaSil
  4. Ege yöresine ait bir tarif ve sık yapılır bizde pirinçli yapıyoruz ayrıca ben içine lor karışımı koyup kızartıyorum bloğumdada var oda harika oluyor eline sağlık canım nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  5. Ayy bunlar nefis gözüküyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Sevgicim bunlar cok nefis görünüyor ama !suan öyle acimki,ama firinda ne var,nefis bir foccaia!

    Ben bu kabak cicegi dolmasini internetten ögrenmistim,dogru söylüyorsun bizim oralarda (Ankara) yani ic anadoluda kimsede görmemistim,bunu doldurup yediklerini...

    Burdada nerde bulunurki,hic bilmiyorum ama bunu bulamayacagim kesin gibi görünüyor,neyse sizlere afiyet olsun diyelim,Allah huzurla yemek nasip etsin herkese...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ananemin sofralarını hatırlattınız bana .Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.Nasılda canım istedi , nerden bulunur şimdi bu güzel kabak çiçekleri ?

    YanıtlaSil
  8. bellissimo questo piatto!complimenti!ciao!

    YanıtlaSil
  9. cok guzelllllllllllll
    harika degisik tadlar ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  10. Canım sanırım ege mutfağına aşt bir tarif , sabah erken saatlerde toplanırsa çiçekler kapanmadan doldurulabiliyor..:)

    ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...