11 Ekim 2010 Pazartesi

Meyveli Alman Pastası...

Herkese hayırlı bir hafta dileyerek başlayalım bugünkü tarifimize... 
Alman Pastası benim çocukluğumun pastası desem yalan olmaz herhalde...
Beşiktaş'da Deniz Pastanesi vardı, belli günlerde belli saatlerde çıkarırdı bu pastayı..
Pastaneye gidip pastayı almakta büyük bir zevkle biz çocuklara düşerdi..
Mis kokulu sıcacık pastayı fırından çıkması için kedi gibi beklerdik.. 
Azıcık nostalji yapmış oldum bu sayede 
İnsan eskileri hatırlayınca, biran ne kadar yol aldığını hatırlıyor.
Sessiz Teyyare'nin de kulaklarını çınlatalım azıcık İnsan yaşlanınca diyor bir yazısında.   
***
Bu arada fotoğraf makinamı evde kaybettim, fotoğraflar telefon kamerası ile çekildiği için biraz soluk kusura bakmayın..  
Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağından iki parmak az şeker
60 gr.erimiş tereyağ
1 çay bardağı süt-yoğurt karışımı
3 çay bardağı elenmiş un
1 yemek kaşığı maya
1 kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çay kaşığı mahlep

Kreması için
2 su bardağı süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı şeker
fındık kadar tereyağ
vanilya

Üzerinepudra şekeri
Araya meyve tercihinize kalmış..

Yapılışı
Kek malzemelerini sırayla karıştırıp kek hamurumuzu hazırlayalım.
Yağlanmış yuvarlak kalıba dökelim.
Ben kelepçeli bir kalıp kullandım.
Hazırladığımız hamur fazla kaşık yardımına gerek kalmadan akmalı ki pişince sert bir hamur elde etmeyelim.
 Akmıyorsa biraz daha süt ekleyebilirsiniz.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20 dk.kadar üzeri tamamen kızarmadan pişirelim(üzeri pembe kalmalı)
İç kreması için  tereyağı hariç bütün malzemeleri karıştırıp kısık ateş de koyulaşıp kaynayana kadar pişirelim. Ocaktan alınca tereyağını ekleyip çırpalım.
Kekimiz pişince kalıbıyla nemli bir bez üzerine alalım.
Pişen kekin ve muhallebinin tamamen soğumasını bekleyelim .
Tamamen soğumuş olan kekimizi ortadan ikiye bölelim.
Üst parçayı kaldıralım ve kremamızı alt parçanın üzerine yayalım.
Ben krema üzerine muz dilimleyip koydum biraz da ahududu..
Ve kestiğimiz parçayı tekrar üzerine yerleştirelim.
Biraz buzdolabında beklettikten sonra üzerini tamamen kapatacak şekilde,
 pudra şekeri serperek servis yapabiliriz....
...........................Afiyet Olsun.........................

12 yorum:

  1. Severek tükettiğim pastaların başında geliyor,meyvelisini hiç yemedim ama görüntsünden belli ne kadar güzel olduğu..ellerine sağlık canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. sevgi hanımcım ellerine sağlık süper olmuş.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor ellerine sağlık.bende bayılırım bu pastaya hemde muzlusuna ve senin tarifin çok aklıma yattı içinde maya olmasıda orjinal olmasına sebep oluyordur ilk fırsatta denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  4. Zeliha bilirsin belki Alman pastasında normalde sade olur.
    Ben bu sefer meyveli denemek istedim çokta güzel oldu..

    Lezzet sarayı teşekkürler canım..

    İçsesçiğim hiç belkeme dene derim biz çok seviyoruz eminim sizde çok seveceksiniz..

    YanıtlaSil
  5. Sevgiciğim ellerin dert görmesin canım alman pastası nasıl olursa olsun kabulümdür bir dilim aldım gidiyorum:)))
    sevgiyle sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  6. bizim de genç kızlığımızın pastası.kulaklarım da çın çın çınladı sevgiciğim

    YanıtlaSil
  7. sevgi hanım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. bu arada beşiktaşta deniz pastanesi nerede idi bende beşiktaşlıydım (hala ilişkilerim devam ediyor ordaki komşularımızla)zuhal

    YanıtlaSil
  8. Aynur abla afiyet şeker olsun..

    Dimi Neval anılarımızın pastası..

    Zuhal Deniz pastanesi Yenimahalledeydi Beşiktaş'ın biraz üst tarafı ..

    YanıtlaSil
  9. Canım harika görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık:)
    Ne güzel hatıraların yadına da vesile oluyor..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Eski bir paylaşım o yüzden yanıt alabilir miyim bilemiyorum.Öncelikle ellerinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler. Pastanın kekinin mayalanması için beklemek gerekiyor mu?Saygı ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız izleyicim (adınızı yazsaydınız o şekilde hitap edebilirdim)bu blogda her daim yanıt alabilirsiniz..
      Alman pastasının hamuru için poğaça yada börek hamurundaki gibi 1 saat kadar beklemenize gerek yok. 30 dakika yeterlidir..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...