5 Ocak 2011 Çarşamba

Kremalı Domates Çorbası..............

Soğuk kış günlerinde çayın da ,çorbanın da ayrı bir tadı oluyor sanki...
Beni tanıyanlar bilirler, çayla hiç aram yoktur özellikle yaz günü hiç görmesem iyi olur ama
özellikle bu sıralar kar üzerinde çay içme arzusu dolaşıyor aklımda...
Tabii bunun için önce İstanbul'un kar ile buluşması gerekiyor..
Havalar soğuk olunca vazgeçilmezlerimiz çorbalarımız ,
ve tabii mis gibi domates çorbası özellikle de kaşar peyniri ilavesi ile iki oğlumun çok sevdiği çorba domates çorbası bugün yeniden sizinle..
Yeniden diyorum çünkü ,Sütlü şehriyeli domates çorbası ,tarifi bakmak isterseniz işte burada...

Krema ilavesi ile daha bir lezzetli ve tabi azıcık kalorili :)))

Malzemeler
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
1su bardağı kadar rendelenmiş domates
5 su bardağı su
1,5 kahve fincanı krema
1 diş sarımsak
tuz

Hazırlanması
Sıvıyağımızı tencereye alalım ve  2 yemek kaşığı unumuzu kokusu ortaya çıkana kadar kavuralım.
1 yemek kaşığı salça ile 2 su bardağı domatesimizi ekleyelim. Ben yazdan hazırladığım domates soslarımdan 2 şişe kullandım.
 Topaklanma olma ihtimaline karşı bu aşamada el blendırı ile karışımı incelttim..
5 su bardağı suyumu ekledim .Çorbamız piştikçe koyulaşacaktır bu aşamadan sonra istediğimiz kıvama gelene kadar azar azar su ilave edebiliriz..
1küçük diş sarımsağımızı ve tuzumuzuda  ilave edelim..
Kremamızı bir kaseye alalım ,üzerine kepçe yardımı ile pişen çorbadan sürekli karıştırarak 2 kepçe kadar ilave edelim çorba ile kremayı güzelce karıştıralım
Pişmekte olan çorbaya ilave edelim .
Sürekli karıştırarak biraz daha kaynatalım ve ocağı kapatalım..
Servis yaparken kızartılmış ekmek ve rendelenmiş kaşar peyniri ilavesi ile çorbamıza lezzet üzerine lezzet katalım..
***

........................Afiyet Olsun......................

9 yorum:

  1. Asla bıkmayacağım bir çorba..!
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Daha once hic yapmadim ama olsa asla hayir demem diyecegim bir tarif demek ki ne yapmam lazimmis en kisa surede yapmam lazimmis mis gibidir gercekten sevgiler tarif icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık..
    bu soğuklarda bir tas çorba gibisi yok hep söylüyorum:)
    şifa olsun canımm..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik Sevgi'cimm.
    Harika gorunuyor corban
    Sevgielr
    Sefa

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYO BU SAATTE OLSADA İÇİM ISINSA VALLAHİ...

    YanıtlaSil
  6. Öğle saati gelip çatmışken şöyle mis gibi bir çorba olsa 2 kase içerdim..Ellerine sğalık canım

    YanıtlaSil
  7. Malzemelerde krema miktarı yazmıyor

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Pepela aynı bu çorba için aynı fikirdeyiz o zaman..

    Estergonyeşil bence hemen denemelisin bu lezzeti ,vazgeçemeyeceksin belkide..

    Denizcim ve Sefacığım teşekkür ederim .

    Ceylan evet iç ısınması için çorbalar birebir ..

    Aylin hanım teşekkür ederim..

    Adsız arkadaşım haklısın malzemeleri yazarken kremanın miktarını yazmamışım ,hemen düzeltiyorum..
    Tarifi verirken yazmışım ama..
    Sizde adınızı yazmamışsınız ödeştikmi
    adınızı yazsaydınız adsız diye hitap etmemiş olurdum dimi:))

    YanıtlaSil
  9. Sevgicim uzun zamandır görüşemedik.Çorbanı geçen gün bir yerde kopyalanmış görünce aklıma geldin.Kaydedip sana haber vereyim dedim ama sonra unuttum nasılsa.
    Ellerine sağlık çorba nefis görünüyor...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...