21 Ocak 2011 Cuma

Portakallı Terbiyeli Kereviz....

Kereviz bizim evde sadece benim için pişiyor..
Çünkü evde benim dışımda kimse kereviz sevmiyor, yararını o kadar anlatmama rağmen,
 neler kaybettiklerinin farkında değiller..
Kereviz çok sağlıklı bir sebze ve mevsiminde bol tüketmek lazım..
Ne yararı var peki bu kerevizin, okuyalım görelim.
Kerevizin yaprak ve saplarının, bol vitaminleri ve çeşitli madeni maddeleriyle çok faydalı olduğunu belirten uzmanlar, mideyi kuvvetlendirdiğini ve iştah açtığını belirtiyorlar
Kereviz, iç salgı bezlerini ve özellikle vücutta çok çeşitli vazifesi olan böbrek üstü bezlerini çalıştırıyotmuş.
 Kanı pisliklerinden temizliyormuş.
Sivilcelerin geçmesine, yüzün pembe bir hal almasına yarıyormuş.
 “Karaciğerin şişliğini giderip onu yorgunluk maddelerinden temizliyormuş.
 Sarılığı gideriyor, böbrekleri çalıştırıyor, fazla suyu dışarı atıyormuş.
 Böbreklerden kumu, taşı döküyor. Şişmanları zayıflatıyor ,eee daha ne olsun
Buyrun tarife..



Malzemeler
2 büyük kereviz
1 portakalın suyu
1 Havuç,1 küçük patates
1 adet kuru soğan
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı toz şeker
Arzuya göre dereotu ya da kerevizin yeşil bölümleri...
Tuz

Terbiyesi için
1 limon suyu
1 yumurta sarısı

Yapılışı
Kerevizleri çok küçük olmayacak şekilde doğrayalım ve limonlu suda kararmamaları için bekletelim.
Kuru soğanı yemeklik doğrayalım ve yağda pembeleşene kadar kavuralım.
Üzerine limonlu sudaki kerevizleri dizelim.
Yuvarlak doğradığımız havuçları ve küp küp doğradığımız patatesi üzerine ilave edelim.
Tuz ve şeker ilave edelim.
Sıkılmış portakalı ve kerevizlerle aynı seviyeye gelecek kadarda suyu ilave edelim..
Kısık ateşte, tencerenin dibinde az suyu kalana kadar pişirelim.
Ocaktan almamıza yakın terbiyesi için 1 limonun suyu ile 1 yumurta sarısını çırpalım ve pişmiş kerevizimizin üzerine dökelim ;  bu arada ince ince doğradığımız kerevizlerin yeşil bölümlerinide ilave edelim.
1-2 dakika kadar daha pişmesini sağlayalım
Kerevizimiz hazırdır artık ocağı kapatalım ve zeytin yağını üzerine gezdirelim.
Portakal ve limon suyu kerevize enfes bir tad verecektir ,deneyin ve tadın derim..
***
Terbiye bölümü size kalmış isterseniz yapmayabilirsinizde ben bu şekilde tercih edince paylaşmak istedim..
Ama portakal suyu ile muhakkak deneyin ve soğuğa yakın tadına bakın ben çok beğendim..

................Afiyet Olsun.................

11 yorum:

  1. kerevizin sadece salatasını yapıyorum ama böylede harika görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. bende kerevizi pek sevmememe rağmen yide zorlada olsa yiyorum ama portakallı olunca kokusunu yitirdiği için yiyorum

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık..

    Kerevizi çok severim yemekte de salatada da :)

    YanıtlaSil
  4. sevilmez mi bu mübarek:)
    değil mi ama:)
    ellerine sağlık Sevgi'ciğim..
    portakallı kereviiz bu kış denedim ve bende çok beğendim:))
    hayırlı ve bereketli cumalar canım..

    YanıtlaSil
  5. sevgicim merhabalar.bloguma bıraktığın güzel yorumlar için teşekkürler.özlenmek pek güzel bir duygu.bu arada geçmiş postlarını okurken bebek haberini aldım .maşallah tebarekallah çok sevindim.sağlılkla kucağına alırsın inşallah.kereviz hiç yemedim.ama güzeldir herhalde.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten kereviz sevmeyenlere şaşıyorum...neler kaybettiklerinin farkında değiller...ellerine sağlık arkadaşım süper bir lezzet...

    YanıtlaSil
  7. sevgili arkadaşım ellerine sağlık.şifa dolu tek kelimeyle.şahane görünüyor.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. ben kerevizi çiğ olarak rendeleyip, mayonez, yoğurt ve bol maydanozla karışıp salata yapıyorum. o şekilde yiyebiliyoruz ailecek :)
    böylesini de bir deneyeceğim
    ellerine sağlık çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  9. mmmmmmmmmm...che invitante!complimenti!!!ciao!

    YanıtlaSil
  10. Aaaah bir yese evdekiler.Yalnız görüntü muhteşem,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. bizde portakal limon kereviz ve soğanla yapıyoruz. ama beklemişi (ertesi gün) bir ayrı güzel.. mmm krema sos dökmüş gibi :)

    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...