18 Mart 2012 Pazar

Arpa Şehriye Pilavı

Arpa şehriye pilavı denince aklıma hep hastane yemekleri gelir..
Neden sizce?
 Sizde öyle düşünür müsünüz acaba ?
Çocukluğumun bir bölümü  alerjik astımım yüzünden hastanelerde geçti..
Bu pilavı hep o ortamda refaketçiler yerken görür ve sevmez nasıl bir şey diye tadını hiçte merak etmezdim..
Ama artık seviyorum ..
Tane tane pişmiş bir arpa şehriye pilavı yanında cacıkla çok güzel olur..
Yazarken bile ağzım sulandı..
Bu pilavı geçen sene yaz günlerinin sonlarına doğru yapmıştım;
 yeni yaz günleri gelmeden paylaşalım dedim..


Malzemeler
1,5 su bardağı arpa şehriye
3 su bardağı sıcak su
2 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 kuru soğan
1 'er kırmızı ve yeşil biber
1 çay kaşığı kuru fesleğen ve tuz

Yapılışı
Kırmızı biberler ve kuru soğanı minik küpler şeklinde doğrayalım.
Tencereye tereyağı ve sıvıyağı koyarak kızdıralım.
Kızan yağın üzerine dolmalık kırmızı biberleri ve soğanı ekleyelim ve orta ateşte arpa şehriyeyi de ilave ederek şehriyenin rengi değişene kadar karıştıra karıştıra kavuralım.
Rengi hafif koyulaşan şehriyelerin üzerine tuzunu ve 3 su bardağı suyu ekleyerek karıştıralım.
Tencerenin kapağını kapatarak önce orta ateşte ,kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim (arada kontrol edelim).
Pilavımız suyun çekmesine yakın fesleğeni ilave edelim..



10 dakika kadar demlendikten sonra sıcak olarak servis yapabiliriz...

Özellikle et yemeklerinin yanında pirinç pilavına alternatif olacak ,çokta şık duracak bir pilavdır..

..............Afiyet Olsun..............

6 yorum:

  1. ellerine sağlık arkadaşım benim çocukluğuma götürdü anneciğim yapardı ben hiç yapmadım şimdi onu fark ettim bende yapayım bari teşekkür ederim hatırlatma için

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik... dumani ustunde o leziz kokusu taaa buralara kadar geldi:)

    YanıtlaSil
  3. ne çok severim !!
    harika görünüyor ..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık :)
    Blogger annelerindenim, bana da beklerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Sunuma ve fotoğraflara bayıldım. Pilava zaten söyleyecek söz bulamıyorum. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...