2 Ekim 2012 Salı

Çarşaf Böreği


Yeni bir haftaya daha başladık..
Akraba günü lezzetlerimizi de paylaştım sizinle ama tarif vermeye gelince ,mırında kırın..
Aslında o kadar seviyorum ki buraya birşeyler yazmayı ,yorum okumayı ,ziyaretlerinizi canlı canlı görmeyi ya da arkadaşlarımın sayfalarını tek tek gezmeyi..
İşte işin içine diğer sorumluluklarım girince bazen işler aksıyor..
Bir de her bilgisayar başına oturuşumda bana eşlik eden tatlı cadım var ki sormayın gitsin..
Anne meni aall , ala ala ala , dedi mi işler yarım kalıyor haliyle..
*
Beni düşünen akrabalarım sağ olsun
Ben güne gitmeden böreği yapmışlar üstüne üstlük bir de fotoğraflamışlar bendeniz de biraz hazıra konmuş oldum..
Onların fotoğrafları ,benim anlatımım birleşti ortaya bu lezzetli börek çıktı..
 
Malzemeler
1 kg böreklik un
1 yemek kaşığı tuz(silme)
Ilık su

Açmak için sıvıyağ
iç malzeme için
4 patates
2 adet kuru soğan
4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
Tuz, karabiber, Pulbiber
 
üzeri için
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
 

Yapılışı
İç harcımızı hazırlayarak işe başlayabiliriz.
Patatesleri haşlayalım daha sonra rendeleyelim. Soğanları yemeklik doğrayalım3-4 yemek kaşığı sıvı yağda  karıştırarak kavuralım.
Soğanlar şeffaflaşıp yumuşayınca 1 yemek kaşığı salçayı ekleyelim kavurmaya devam edelim.
En sonunda rendelediğimiz patatesleri de ekleyip tuzunu ayarlayıp kavurmaya son verelim.
 
Unu, hamuru yoğuracağımız kaba alalım..
Unun ortasını havuz gibi açalım ve buraya tuzu ilave edelim su ilave ederek tuzu burada eritelim.
Ilık suyu yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.
Hamuru 30 dakika kadar dinlendirelim.
Dinlenen hamurdan yuvarlayarak 5 adet eşit beze çıkaralım..
Her bir bezeyi servis tabağı büyüklüğünde açalım..(merdaneyle ya da elinizle)
Açtığımız her hamuru kuru yeri kalmayacak şekilde bolca yağlayalım ve üst üste koyalım..
Bu şekilde de 15-20 dakika kadar hamurların yağı çekmesi için dinlendirelim.

Dinlendirdiğimiz hamurlardan ilkini alalım.
Temiz bir bezin üzerinde hamuru ,her tarafından çekiştirerek incelene kadar elimizle genişletelim.(yukarı kolajda gördüğünüz gibi  karşılıklı olursa iyi olur ama tek başınızada yapabilirsiniz.)
İyice incelen yufkaya altta gördüğünüz gibi iç harcımızdan serpiştiriyoruz(yağı az gibi geliyorsa harçtan önce yufkanızın üzerine yağ sürebilirsiniz)
Yufkanız çok büyük olduysa bezin her iki ucundan kaldırarak yufkayı rulo yapabilirsiniz..Yani ortadan keserek iki rulo elde edeceksiniz.  
Yufka çok büyük olmadıysa altta gördüğünüz gibi bezin bir tarafından kaldırınca  yufka kendiliğinde rulo olacaktır..
Aynı işlemi diğer hamurlar bitene kadar tekrarlayalım ve yağladığımız tepsiye yerleştirelim..
Tepsideki böreğin üzerine 1 yumurta ve biraz sıvı yağ ve yoğurt  karışımını çırpıp sürelim;
 180 dereceki fırında aşağı yukarı 40 dakika kadar pişirelim.
Böreğiniz piştikten sonra, biraz dinlendirip servis yapabilirsiniz.. 
 



*En başta servis tabağı şeklinde açtığımız hamurları tekrar elle açmaya başlarken,  önce ilk yağladığımız hamurdan açmaya başlayalım.
 *Hamuru servis tabağı gibi açarken ilk hamurun hem altını hemde üstünü yağlarsanız tabağa yapışmamış olur..
*Çarşaf böreğinizin daha yumuşak kıvamda olmasını isterseniz maya ilave edebilirsiniz.
Mayalı hamur daha kolay açılacaktır..
*Hamurunuzu ne kadar çok dinlendirirseniz o kadar kolay açabilirsiniz..
* Bu böreği burdaki gibi dolayarakta yapabilirsiniz..
 


Hamuru mayalı yaparsanız yukardaki çıtırlığı elde edemeyebilirsiniz.
Daha pufidik bir böreğiniz olur..
 
Bu börek öyle yapımında çekinilecek bir börek değil aslında ;eğlenceli bile denilebilir..

14 yorum:

  1. sevgiiiiiiiiiiiiii
    oy oy severim
    ne edeyim ben simdi neee
    masAllah sana becerikli hatunum
    sevgilerimi dualarimi biraktim bicirigida öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden becerikli değilim sanki ama ...Bizde öptük..

      Sil
  2. NEFİS OLMUŞ SEVGİCİĞİM ELİNE EMEĞİNE SAĞLIK. BENİ NİYE İSE KORKUTUYOR ÇARŞAF BÖREĞİ. YAPTIM BİR İKİ KERE FALAN AMA İSTEDİĞİM GİBİ OLMADI. SENİNKİLER MÜTHİŞ KIZARMIŞ YALNIZ. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çarşaf böreği korkutucu gibi görünüyorda görünüşe aldanmamak lazım denemek lazım kolay olduğunu göreceksin..

      Sil
  3. Çarşaf böreğiniz ne kadar güzel olmuş.Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. el açması gibisi var mı?nefis görünüyor yapanın ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ÇARŞAF BÖREĞİ BIZIM MEŞHUR BÖREĞİMİZDİR.ANNEM ÇOK YAPAR SAGOLSUN TABI BİZLERDE AFİYETLE YERIZ.BU GÜZEL BÖREĞİ YAPANLARINDA ELLERINE SAGLIK.

    YanıtlaSil
  6. Çok seneler önce yemiştim harika bir börek ama yapması zahmetli...ellerinize sağlık ,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahmetli değil aslında azıcık oyalayıcı desek şuna..

      Sil
  7. sevgi ya üç çocukla bu haline hayarnım resmen valla bravooo herşeye yetişiyosun maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işıl hanım yetişmeye çalışıyorum aslında ; Gönül neler istiyor ama dediğiniz gibi üç çocuk bir de baba ama tek anne ,olduğu kadar işte..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...