23 Kasım 2012 Cuma

Çikolatalı Muzlu Topcuklar


Hayırlı Cumalar olsun inşallah tüm izleyenlerime...
Aslında bugün amacım meyveli rulo pastanın tarifini paylaşmaktı ama olmayınca olmuyor işte..
Tarifi detaylı fotoğrafla verecektim ama benim fotoğraflar diğer bilgisayarda kalınca 
devreye minik topcuklar girdi..
Yarın öğretmenler günü bu vesileyle geleceğimizi  inşa eden, yavrularımızı emanet ettiğimiz,
 fedakarlık timsali öğretmenlerimizin öğretmenler gününü de kutlamış olalım.. 

Malzemeler
2 adet muz
1 paket pötibör bisküvi
2 yemek kaşığı süzme bal
2 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi

160gr bitter çikolata
Yarım paket krema
ve
Çubuklar 

Yapılışı
Bisküvileri ezip un haline getirelim..
2 adet muzu ezerek püre haline getirelim..
Muz püresini, ezdiğimiz bisküvileri bal ve hindistan cevizi rendesini karıştırma kabına alalım.
Elimizle tüm malzeme birbirine girinceye kadar karıştıralm.
Karışımdan orta boy bir ceviz büyüklüğünde toplar yapalım çubukları batıralım....
Topları bir bardağa dik olarak koyalım buzdolabında 15 dakika kadar bekletelim.
Bu arada bizde kremayı küçük bir tencereciğe alalım kaynatmadan ısınmasını sağlayalım..
Yeterince ısınmış olan kremanın içine çikolatamızı kıralım, karıştırarak tamamen erimesini sağlayalım.. 
Dinlenmiş olan toplarımızı tek tek erittiğimiz çikolataya bulayalım.. 
Bu aşamadan sonra ben bir tepsiye yan olarak koydum ve buzdolabında donması için beklettim. 
Muzlu toplarımızın çikolatası donduktan sonra servis yapabiliriz.. 

*Muzlu topcuklarımızı üzerlerine son olarak minik süsleme şekerleri serpiştirebilirsiniz..
Bu haliyle daha bir albenili olacaktır.. 
Ya da çubuklara şirin kurdeleler bağlayabilirsiniz bu şekliyle de doğum günleri için iyi bir tarif olacaktır.. 

Bu tarif her şekliyle çocukların hayır diyemeyecekleri bir tarif ..

..........Afiyet Olsun.........

10 yorum:

  1. selamm.bu tarıfın elma veya havuclusunu yapmıştım ama muzlusunu ılk defa denıcem.sunum harıka gercekten doğum gunu için super olur.elıne sağlık...filiz.

    YanıtlaSil
  2. Mis gibi olmuştur muzla. Harika bir tarif. Tam benlik. Ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  3. muzlu cok güzeldir bence .. ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. eline saglik ablam
    asuran mubarek olsun dualara talibim

    YanıtlaSil
  5. I think they are delicoius very much:)

    YanıtlaSil
  6. O topcuklarin hepsi benim olsun,nefis görünüyorlar eline saglik cnm.

    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  7. Beğenilmez mii :) Ellerine sağlık, Aşure günümü de mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  8. tarifleriniz çok güzel ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık harika görünüyorlar:))İlk fırsata deneyeceğim

    YanıtlaSil
  10. Süper tarifler, bayıldım..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...