28 Eylül 2013 Cumartesi

Şeftali Püresi ve Dondurucuya Kompostoluk Şeftali Nasıl Konulur?


Her şey mevsiminde taze ve ekonomiktir..
Kışın elinizin altında siz de pasta ,kurabiye ve tartlarınızda kullanacağınız meyve püresi olsun derseniz bugünkü post size göre..

Malzemeler
4 kilo olgun şeftali
Yarım kilo şeker

Yapılışı
Püre için ben 2.5 kilo şeftali kullandım..
Şeftali püresi için şeftalileri iyice yıkayalım ve kabuklarını soyalım.
Şeftalileri iri iri dilimleyelim ve mutfak robotunda püre haline gelene kadar çekelim..
Elde ettiğimiz bu püreye şekeri de ilave ederek tencereye alalım..
Tencerede püremizi 20 dakika kadar kaynatalım ve sıcak sıcak temiz olan kavanozlara paylaştıralım. Yine temiz ve yeni kavanoz kapaklarını çok hızlı olarak sıkıca kapatalım ve bir bez üzerine kavanozları ters çevirelim.. 
Kavanozlar tamamen soğuyup kapakları elle açılmayacak şekilde sıkıca kapanmışsa işlem tamamdır..
Kışın  özellikle tart ve pastalarımızda hatta kurabiyelerimizde kullanacağımız mis kokulu şeftali  püremiz hazırdır..


Dondurucuya koyacağımız dilimlenmiş şeftali içinse yine şeftalilerin kabuklarını soyup dilimliyoruz..
Buzdolabı poşetine çok üst üste gelmeyecek şekilde yerleştirelim ve buradaki gibi poşetlerin havasını pipetle alalım..
Dondurucuya koyacağımız muntazam görünümlü şeftali paketimizde bu şekilde hazırdır efendim..

Kışın elinizdeki paketi poşetinden çıkarıp hiç bekletmeden tenceredeki suyun içine koyup kaynatmanız yeterlidir..
Kaynamış olan şeftalili suya damak tadınıza göre şeker ilavesi ile kompostonuz bu şekilde hazır olacaktır...

*Şeftalileri dilimledikten sonra özellikle bekletmeden poşetleyip dondurmak gerkirki kararmalarına fırsat vermeyelim..
Bir çok insanın tersine ben dondurucunun doğru kullanıldığı sürece yaralı olduğunu düşünüyorum..
Eğer içine kışlık koyacağınız sebze meyveyi kurallarına göre koyarsanız lezzetinde bozulma veya koku olmuyor..

Geçen senede şeftaliyi bu şekilde dilimleyerek koymuştum çok ta memnun kalmıştım..
Bu senede evde kavanoz stoğumu bitirince yine dilimleyerek dondurucuya koydum..
  
Birde burada şeftali marmelatımız var ki mutlaka denemelisiniz .

Herkese huzurlu bir hafta sonu diliyorum..

Sevgiler.. 

18 yorum:

  1. Şeftali de en sevilen meyvedir ama zamanı geçti galiba. Alıyorum imrenip içleri lime lime çıkıyor. Seneye yaparım artık. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey genel itibari ile biraz öyle sanırım..

      Sil
  2. ne güzel yapmışsınız kışında güzel güzel kullanırsınız ben vişne ve erik koydum ama hiç şeftali koymadım aslında denemek lazım...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeftalinin de ayrı bir lezzeti ve tadı var..

      Sil
  3. Şeftali püresi kış için güzel bir alternatif olmuş..Ellerine sağlık,deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgi hanım merhaba
    Sizi uzun zamandır takip eden biri olarak denediğim ve memnun kalmadığım hiç bir tarifinizin olmadığını söylemek isterim.Bu sene kış hazırlıkları konusunda gerçekten kendinizi aştınız:) Bu vesileyle çeşitli sofralarda tattığım ancak tarif almayı hep ihmal ettiğim lezzetleri sayenizde bir arada bulmuş oldum.Ajvarı denedim.Çok güzel oldu.Sırada kırmzı biber turşusu var.Bu hafta yapıcam inş.Emekleriniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Şeftaliye bayılırım. Ellerine sağlık sevgili Sevgi =)

    YanıtlaSil
  6. Sevgi ne kadar maharetli bir ev hanimisin hayranim sana,ilk kez seftali saklama görüyorum,keske her kadin senin gibi olsa canim,kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim teşekkür ederim canım evdeki üç çocuk ve babamızdan arta kalan zamanımın yettiği kadarıyla işte bir şeyler yapmaya çalışıyorum..

      Sil
  7. pürelerimizi dondurucuya koymasak da olur değil mi hava almayacak hale geldiği için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Püreleri dondurucuda saklamıyoruz yalnız kavanoz kapaklarının kapandığından emin olmak şartı ile.

      Sil
  8. Sevgi hn. Dondurucuya koydugumuz seftalilerden kisin recel yapabilir miyiz acaba. Nihal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal Hanım tabii yapabilirsiniz neden olmasın

      Sil
  9. Merhaba ilk kez denicem simdi bakalim nasil olcak tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. Bebeklerim için uygun olur mu acaba yapsam mı
    Şu an 2 aylıklar kışa yediririm diye düşündüm ama

    YanıtlaSil
  11. Bebeklerim için uygun olur mu acaba yapsam mı
    Şu an 2 aylıklar kışa yediririm diye düşündüm ama

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...