7 Ekim 2013 Pazartesi

Bursa'nın Süt Helvası

Süt Helvası Nasıl Yapılır?

Hayırlı bir hafta diliyorum tüm takipcilerime..
Haftaya tatlı ile başlayıp tatlı devam edelim istedim..
Bu sıralar fotoğraf makinamın beni ani terkinden dolayı yeni bir tarif deneyemez durumdayım..
Bir blogger için fotoğraf makinasız ne kötü şeymiş onu da bu vesile ile anlamış oldum..
Ama Allah'dan daha önce arşivde bekleyen tariflerim var..

*

Süt helvası Bursa'ya özgü bir lezzet..
Muhallebinin fırınlanmış hali gibi bir şey..
Üniversiteden can arkadaşım Melikemin Bursa'dan ziyaretime geldiğinde öve öve anlattığı bir tatlı..
Haliyle yeni lezzetlere her daim açık olan bendenizin de merakını cezbetti bu güzel tatlı..
Denedim, tattım ve de rahatladım şimdide sizlerle paylaşıyorum..

Sizlere de denemenizi öneririm ama sıcak sıcak yiyiniz bu şekliyle çok çok lezzetli..

 Malzemeler
200 gr. tereyağı
5 su bardağı süt
1 su bardağı dolusu un
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

üzeri için
Fındık ya da tarçın

Yapılışı
Tereyağımızı tencerede eritelim.
Unu ilave edip kısık ateşte unun kavrulma kokusunu alana kadar (hafif pembeleşinceye kadar koyu olmayacak)karıştırarak kavuralım.
Diğer yanda sütümüzü kaynamaya yakın şekilde ısıtalım
Sütümüzü sıcak iken kavurduğunuz malzemeye ilave edelim ve  karıştırarak pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayalım..
Koyuya yakın bir muhallebi kıvamını alınca ocağın altını kapatabiliriz..
Ocağın altını kapatınca şekerini ve vanilyayı ilave edelim ve tamamen eriyene kadar ve muhallebimiz pürüzsüz kıvam alıncaya kadar el mikseri ile çırpalım..


Süt helvasını cam bir fırın kabına dökelim..
Üzerini ıslattığımız yemek kaşığı ile düzeltelim,
bir tatlı kaşığı kadar toz şeker ve 1 yemek kaşığı yumuşak tereyağını helvamızın üzerine sürelim...
Allta gördüğünüz gibi üzeri kızarıncaya kadar 200 derece de ısıttığımız fırında pişirmeye bırakalım.. 


Süt helvamız üzeri kızarınca servise hazırdır..
Biz sıcak sıcak çok sevmiştik ama bu şekliyle çok fazla yeniyor..


Üzerine kavrulmuş fındık ya da tercihe bağlı olarak tarçın serpebilirsiniz..

Süt helvası soğuyunca sıcakken verdiği lezzeti vermeyebilir..

*Bursa da bu helva düğün yemeklerinden sonra servis edilirmiş.. 
..........Afiyet Olsun....... 

15 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..denemek isterim..
    fırında kızarması da ayrı bir güzellik katmış..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırından sıcak sıcak çıkınca üzerinde kavrulmuş fındıkla yemesi o kadar güzel ki anlatamam.. Deneyin göreceksiniz..

      Sil
  2. Bu tarifi mutlaka ve inşallah denemeliyim..:) Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  3. Canım şimdi okudum üst kısmı bu kadar mı olur dedim benim makinemde bozuldu bunalıma girdim resmen çok çok kötü gerçekten..:( Allah başka sıkıntı vermesin..:) Ne yapmayı düşünüyorsun..Tamire yollasam parça değişecekmiş en az 300 tl zaten 2. eli o fiyat ne yapsam çokda seviyorum makinemi..:( Sony dsc h9 benimki sanki başka makine kullanamam gibi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle fotoğraf makinam sanki ayrılmaz bir parçam olmuş da haberim yokmuş..
      Hiç bir şey yapasım gelmiyor.. :((
      Ben büyük ihtimalle yeni alacağım ama araştırıyorum , Nikon düşünüyorum ama bakalım sabırsızlıkla bekliyorum ..
      İnsan alıştığından kolay kolay vazgeçemiyor ama yeniliğe açık olmak lazım.

      Sil
  4. Elinize sağlık çok güzel bir helva olmuş Çok leziz görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bir bursali olarak severek yedigim bir tatli cokk tskler tarif icin az önce sizin tarifi denedim ve sonuc mükemmel <3 sayfamdada isminizle paylastim <3

    YanıtlaSil
  6. Duygu hanım Bursalı birinden bu yorumu almak sevindirdi beni.. Tarifi ve tatlıyı Bursalı arkadaşım övdüğü için yapmıştım . Sizde tadan biri olarak beğendiyseniz işlem tamamdır demek.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  7. Sevgi ablacım bu tarifi yaparken tuzsuz tereyağı kullandın değil mi? ( üstünede içinede)

    YanıtlaSil
  8. Tatlı yaptığımıza göre tuzsuz olması gerekir değil mi?

    YanıtlaSil
  9. Kaç kişilik çıkıyor acaba ben 20kişi için yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilimlemenize bağlı aslında ama dikdörtgen cam tepside 16dilim çıkmıştı benim yaptığımda..

      Sil
  10. Fırının derecesinin alt tarafını kapatıp sadece üstünü mi açıp kızartiyoruz mükemmel görünüyo bugün eşime yapıcam bnde KÜBRA DoĞAN

    YanıtlaSil
  11. Yıllardır eşim ile yapıyoruz. Çok güzel bir tarif😊

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...