8 Ekim 2013 Salı

Kayısılı İç Pilav


Tefalin MSA da bizler için düzenlemiş olduğu workshopda yapmıştık bu kayısılı iç pilavı..
Etkinliği ve hazırladığımız lezzetleri daha önce sizlerle burada paylaşmıştım .
Tarifleri vereceğimi yazmıştım sizlere..
İşte o gün bu gün..

Pilav meyve ikilisini çok sevmem aslında ama kayısının pirinç pilavına bu derece lezzet katacağı aklıma gelmezdi doğrusu.. 
Bu pilav özellikle et yemeklerinizin yanında harika bir davet lezzeti olabilir..
Yapımı çok kolay lezzeti 10 numara bir pilav..
Buyurun tarifi okumaya alayım sizi.. 

Malzemeler
1 adet küçük boy kuru soğan(ince küp doğranmış)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı tereyağı
1 avuç kavrulmuş iç badem
2 avuç kırılmış kuru kayısı
2 bardak pirinç
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 çay kaşığı toz tarçın
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı karabiber
Tuz
3 bardak et veya tavuk suyu
1 avuç maydanoz

Yapılışı

Pirinci yıkayıp süzelim.

 Soğanları küp şeklinde ince doğrayalım. Maydonozu ince ince doğrayalım. 
 İç bademleri tavada yağsız kavuralım. Geniş bir pilav tenceresinde zeytinyağı ve tereyağını birlikte kızdıralım.
 Soğanı da ilave ederek pembeleşene kadar kavuralım.. (Soğan karamelize olmayacak sadece yumuşayıp pembeleşecek)Soğanlar yumuşayınca pirinci ekleyelim ve orta ateşte pirinç şeffaflaşıncaya kadar kavuralım.
 Sonra kavurduğumuz bademleri ve minik küpler şeklinde doğradığımız kayısıları ilave edelim kavurmaya devam edelim..
 Toz kırmızı biber, tarçın, yeni bahar, karabiber ve tuzla pilavımızı tatlandıralım. Tavuk veya et suyunu ekleyip kısık ateşte 15 dakika kadar pişirelim. 
15 dakikanın sonunda tencereyi ateşten alalım. Pilavın üzerine incecik doğradığımız maydonozu ilave edip demlenmeye bırakalım.
 10-15 dakika sonra pilavımızı karıştırıp sıcak sıcak servis edebiliriz..
*Pilavda su oranı genelde bir su bardağı pirince bir buçuk su bardağı su ideal olacaktır..

........Afiyet Olsun.......

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Harika bir pilav olmuş Tek kelimeyle bayıldım sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevgi hanım:) Etkinliğime katıldığınız için birbirinden nefis ötesi tarifler gönderdiğiniz için çoook teşekkür ederim.
    Nefis blogunuzu izlemeye aldım daha sık görüşmek için...
    Kayısılı pilav sulatanlara layık olmuş ellerine sağlık...
    Arkadaşım bir söz vardır el eleden üstündür evet şu blog hayatında bu sözü tam anlamıyla öğrendim...
    İzninle senden Pilav üstü enfes tavuk tarifini de yayınlamak istiyorum bittim bayıldım tavuk üstü pilavı hepimiz yaparız ama hiç bu şekilde yemedim şimdi iştah içindeyim... Koca bir bardak köpüklü koyu ayran acı yasemin biber kırılmış kurusoğan tahta kaşıkla ye enfes pilavı hımmmmm:))
    Kocaman sevgileirmle...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...