5 Kasım 2013 Salı

Hamsi Tava Menüsü


Eşimin arkadaşları için hazırlandı bu hamsi tavalar..
Tavalar diyorum ben en son 4. tavayı pişirdiğini biliyorum bir kaç tava daha eklendi sanırım..
Laf aramızda hamsi tavayı çok lezzetli yapar eşim..
Serde Karadenizlilik var tabii, yaptığı hamsi tavaların da lezzetli bir püf noktası var..  
Hamsiyi kızartırken öyle çok yağ içinde kızartmadan hazırlıyor..
 Size daha önce göstermiştim aslında, hamsi tavaları burada ki tüp üstü aparat üzerinde pişiriyor 
*
Mutfakta tek elimi sürmediğim yemek sanırım balık...(Fırında pişenler hariç)
Evlenene kadar balık ayıkladığımı da bilmem. 
Sanırım evlendikten 7-8 sene sonra ayıklamaya başladım..
Gerçi hala balık ayıklamayla çokta aram iyi değildir, Allahtan gönüllü ayıklayanlarım ve balıkçımız var..
Tabii insan sevdiklerine göre ya da mecburiyetten çoğu zaman tercihlerini değiştirebiliyor..

Karadenizlilerin Hamsiye yaklaşımı da önemli tabii bunda..
Daha önce sizlerle paylaştığım gibi Karadeniz'de bir balık vardır bir de hamsi .
İşte eşiminde hamsiye bakış açısı böyle olunca bizim evde hamsi ayrı bir seviliyor..  
Neyse bu kadar hamsi edebiyatı yeter sizleri sıkmadan menümüzde neler varmış görelim mi?

        1- Hamsi Tava(Soğanlı)
                        2-Kıymalı şehriyeli tarhana çorbası
           3-Etli karalahana sarması
       4-Pırasalı mısır ekmeği
      5-Limonata ve narata
                           6-Karışık lahana ve salatalık turşusu
7- Kıvırcık salata
         8- Meyveli Kıbrıs Tatlısı

Çorba yerine karalahana çorbası yapmayı düşündüm ama sarma daha bir olur diye düşündüm.. 
Soğan salatasını balığa çok yakıştırıyorum ama davetlilerimiz çok salata çeşidi olunca balık yemekten fırsat bulamıyorlar bir de diğer salata olunca gereksiz gibi kalıyor..
Ama balığa soğan salatası çok çok yakışıyor.. 
Tarifi burada var..

Menüde en son sunulanı en başa yazmamdaki sebep ilk tatlıyı yapmış olmamdır..

Meyveli Kıbrıs Tatlısı
Lezzeti on numara olan hamuru unsuz bir tatlı....
Yok böyle bir lezzet diyebilirim..
Tatlıyı sabah erkenden hazırlayıp buzdolabında dinlenmeye aldım.. 
Tarifi burada var. Tıklayıp görebilirsiniz..


Limonata ve Narata
İçecek olarak Limonata ve Narata yaptım..
Çok pratik ve iştah açan içecekler..
Limonata tarifi burada..
Naratayı paylaşacağım..


Pırasalı Mısır Ekmeği
Mısır ekmeğini bu sefer top kek şeklinde yaptım sunumu şık ve pratik oldu..
Sıcak sıcak mısır ekmeği ile hamsinin uyumu çok lezzetliydi..
Tarifi burada var. Ben ölçüleri biraz artırdım o haliyle de paylaşacağım..


Menüdeki diğer lezzetler..
Tarha çorbasını kıyma ilavesi ile çok lezzetlendirebilirsiniz.. Ben kıyma ve tel şehriyede ilave ettim..  

Yaz sonu hazırladığım karışık doğrama turşu ve salatalık turşusunu kullanmaya çoktan başladım..
Hatta tekrar yapsam mı diye düşünmekteyim..

Salatada ise pratik kırmızı lahana turşusu her an elimin altında olduğu için bana çok kolaylık sağlıyor..  
Tarifine bakın derim..


Masadan bir görünüm..
Servisi eşim yaptığı için masa tam hazırlanmadan ancak görüntü alabildim..


Hamsi Tava
Gelelim gecenin yıldızına..
Bizim hamsi tavanın püf noktasına da değineli mi?
Hamsiler mısır ununa bulanıp özenle hamsi tavasına diziliyor.
Bir tarafı kızartıldıktan sonra diğer tarafı hamsi tavasının kapağına ters çevrilip tekrar tavaya alınıyor..


Pişmemiş olan tarafta pişerken piyazlık doğranmış kuru soğan hamsilerin üzerine serpiliyor ve balıklarla beraber pişiyor..   
Kuru soğan balık üzerinde pişerken balığa ayrı bir lezzet veriyor; deneyin göreceksiniz..


Bu da balık soframızın şirin balık peçetesi..
Yapılışını fotoğraflarla paylaşacağım..
Bugün çok fazla fotoğraf paylaştım ,o yüzden
katlayarak peçeteden balık nasıl yapılır en kısa sürede burada olacak inşallah.. 
 

Diğer balık menüleri için burayı tıklayabilirsiniz..

2 yorum:

  1. Balık seviyorum ama hamsi sevmiyorum :)) Pek leziz görünüyor ama hem hamsiler hem sofra. İkinizin de ellerine sağlık.

    Isırgan püresini yarım bardak koyarsan çok yeşil olmaz ve bence güzel olur.Denemekte yarar var. Hatta keçi peyniri yerine tel peynir veya minzi eklersen tam Karadeniz sofrasına yakışan bir lezzet olacaktır :)

    YanıtlaSil
  2. ooff offf diyorummm başka da bişey demiyorum demiyeceğim lakin diyeceğim :)

    balıkla aram çok iyi değildir ancak hamsiyi çok severim ve şu günlerde nasılda canım istiyordu yapmaya adam yok da :P

    kara lahana çorbası lahana dolması karadeniz yemklerini seviyorumm ama ben ya :)

    bu arada her şey çok ama çokk güzel görünüyor eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...