19 Aralık 2013 Perşembe

Ay Çöreği



Çocukluğumun pastahane vitrinlerinde görüntü olarak Alman pastasından sonra en çok ay çöreğini hatırlarım ..
Üzerine sürülen yumurta sarısının verdiği o güzel görünüm ,serpilen pudra şekeri ile tamamlanan ay çöreklerinin kokuları sanki hala burnumda; hissedebiliyorum..
Ay çöreğini daha önce de yapmışlığım var aslında ama o zamanlar büyük ihtimalle ortada blog felan olmadığı için fotoğraflamamışımdır.

Gördüğünüz ay çöreklerinin pastahaneden alınanlardan aşağa kalır yok ..
Yine hazırlarken çok zevk aldığım bir tarif oldu,eğlendim baya baya..


Malzemeler
Hamur için
1 paket yumuşak margarin(oda sıcaklığında)
2 yumurta(birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 çay bardağı toz şeker
Yarım su bardağı ılık  süt
1 paket maya
Yarım çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
 1 vanilya
 un

iç harcı için 
3 su bardağı kakaolu kek kıtıntısı
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi
1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı tepeleme kakao
1 tatlı kaşığı tarçın(silme)
 Yarım çay kaşığı yeni bahar
üzeri için
Yumurta sarısı ve file badem 

Yapılışı
İç malzememizi hazırlayarak işe başlayalım.
Bunun için iç malzeme için gerekli olanları bir karıştırma kabında altta gördüğünüz gibi bir harç elde edene  kadar karıştıralım ve buzdolabında dinlendirelim.
(Tadına bakıp şekeri size az gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz)

Hamur malzemelerini kullanarak ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim..
Hamurumuz hazırsa 30 dakika kadar dinlendirelim ve sonrasında hamurdan  iri ceviz büyüklüğünde bezeler yuvarlayalım.

Yuvarladığımız bezelerden birini elimizle ya da merdane ile oval şekilde açalım..
İçine iç harcı yukarıda gördüğünüz gibi hazırlayıp yerleştirelim ve rulo yapalım..
Hamurun uç kısımlarını elimizin içiyle yuvarlayalım ve incelterek sivriltelim..

Tüm bezeleri bu şekilde hazırladıktan sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştirelim üzerlerine yumurta sarımızı sürelim.

Çatalla ay çöreklerimizin üzerini şekilli olarak çizelim..
Üzerlerine file badem serpelim, bende file badem olmadığı için hazırdaki kavrulmuş fındığı kullandım..


Ay çöreklerimizin yapım aşaması bitmiştir ;
180 derecede ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.


*Ay çöreği  truff  gibi evde kalmış artan kek, bisküvi, kurabiyelerinizi değerlendirmek için çok ideal bir tariftir..

İçine üzüm, tarçın, portakal, limon kabuğu, ceviz vb kuru meyveleri eklediniz mi iç harcınız hazırdır.

*Bu tarif için sade kekte kullanabilirsiniz o zaman kakao miktarını biraz daha artırmalısınız..
*İsterseniz ay çöreğini elmalı bir içle de yapabilirsiniz ki o zaman elmalı ay çöreğiniz olur....

..........Afiyet Olsun.........

7 yorum:

  1. Var ya toprağım maşallah sana:))ben burda gördüğüm her şeyi yapmaya çalışıyorum.ama ben daha bir tekini yapamadan sen 3 çocukla ne mutfaktan,ne misafirden ne gezmeden geri kalıyorsun.tekrardan maşallah ve ellerine sağlık.ay çöreğini de çok severim ama bir ara bi laf çıkmıştı pastane artıklarıyla yapıyorlar diye o zamandan beri almıyordum.ama kendi mutfağımın artıklarıyla rahatça yapabilirim artık:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Serapcım güzel şeyler yazmışsın ama sende beceriklisin görüyoruz..3 çocukla mutfaktan geri kalmak ne mümkün hepsinin ayrı ayrı isteği oluyor..Misafirim sağ olsunlar eksik olmaz amaa gezme kısmı miinik hanımcım hasta oluyor çok çıkamıyoz.. Hazır ay çörekleri hakkındaki söylentiler malum ev güzeli ev yapımı el yapımı gerisi yalan..

    YanıtlaSil
  3. çok guzel olmus ya harıka gorunuyor elıne saglık hıc yemedım ama cok sey kacırmısım galıba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çöreği bir klasiktir denemek lazım..

      Sil
  4. Sevgiii nolur hemen bana ne kullandin onu yaz,maya! kuru mayami yas mayami,yassa ne kadar,korkuyorum gecen gün yaptigim tahinli cörekler kabarmadi,cok severim ay cöregini kizken cok yapardim,ilk ögrendiklerimdendir,insallah seninkiler gibi olurlar simdikilerde,cok sagol canim,simdiden cok tesekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil çoğunlukla kuru maya kullanıyorum burada da öyle yaptım..Bu tarifte maya var ama mayanın verdiği o yumuşaklığı ay çöreklerin de çok beklememek lazım..

      Sil
  5. Benide çocukluğuma götürdünüz,ellerinize sağlık muhteşem görünüyor..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...