16 Aralık 2013 Pazartesi

Yeni Bir Akraba Günü, Yeni Bir Menü


Yeni haftanız hayırlı olsun sevgili takipcilerim;
Haftanın ilk gününde birbirinden lezzetli gün lezzetleriyle karşınızdayım..
Pazar günü akraba günümüz vardı ve dayımın kızındaydık
Uzaktan yakından gelen akrabalarımızla yine özlem giderdiğimiz güzel bir gün geçirdik..
Üstte kolajda gördüğünüz üzre ev sahibemiz birbirinden lezzetli şeyler hazırlamıştı bizim için..

*
Serpil'in bizim için önceki akraba günlerinden birinde de aynı başlığı atmışım ilginç bakınız.....
Yine değişik bir menü olduğu için sizler içinde fikir verici olacaktır..
Bakalım neler varmış

Parça Etli Mısır Yarmalı Karalahana Sarması
Lezzetli bildiğiniz sarmadan biraz değişik bir sarmaydı..
Her bir sarma boyut olarak normal sarmanın üç katı irilikteydi...
İçinde bir kilo kadar kuşbaşı olduğu için aramızda espri konusu bile oldu ocak batıran diye..
Tarif isteyen olursa yazabilirim..
Yok Yok Salatası
Bu salatanın içinde yok yok..
Nohut,mercimek,salatalık tüm yeşillikler ,kornişon turşu  ve 
salata sosu ile lezzetlendirilmiş vitamin dolu bir salata..

Havuçlu, Pırasalı, Yoğurt Soslu, Patates Salatası
Lezzetli bir salata.
Tarifi paylaşılacak..
Blogda salatalar bölümünde de benzer salata tarifleri mevcut..

Lor Peynirli, Yeşil Zeytinli, Banyolu Börek
İç malzemesi itibari ile farklı bir börek..
Çıtır çıtır aynı zamanda da puf puf kabarmıştı.
Tarifini yazacağım inşallah.. 

Makarnalı Börek
İçinde makarna olduğunu anlamadan 
su böreğiymişçesine yiyebileceğiniz bir börek kendileri..


Kuru İncirli Tarçınlı Kurabiye
Kuru incirin yerken çıtır çıtır bir lezzet verdiği bu kurabiye de ilginizi çekebilir..
Tarifi paylaşılacak..

Közlenmiş Kırmızı Biberli Tuzlu Kek
Sıcak sıcak çayın yanında iyi gidecek bir kek..
Tarifini paylaşacağım.. 

Minik Muffinler
Evin kızı Aybüke tarafından minik misafirler için hazırlanmıştı bu muffinler..
Hamarat annenin hamarat kızı.. 

Kuru Un Helvası
Bu Helvada Yengemin ellerinden..
Uzun uzun kavrulan un  helvasının  tersine daha pratik hazırlana bilen bir helva bu ..
Lezzeti ise şahane.

Akraba günlerimizde tatlı servisi en son yapılıyor..
Bizde bu arada derin sohbet içinde olduğumuz için genelde son tatlıları kesilmeden önce yakalayamıyorum..
Altta gördüğünüz gibi..

Kedi Dilli Tavuk Göğsü
Görüntü lezzeti istediğim gibi aksettirmiyor ama çok lezzetliydi..

Ve son
 demeden önce 
Benim yapıp götürdüğüm 

Bezeli Tart Pasta
İlk defa yaptığım bu lezzeti ben beğendim, tadanlar da beğendi
 tarifini paylaşağım..


Günün sonunda da Teyzemin oğlu Burak yine neyi ve güzel ezgileri ile günümüze neşe kattı teşekkür ediyoruz..
Aslında video eklemeyi düşündüm de olmadı ,olamadı .


Ev sahibenize teşekkür ediyoruz, tekrarını bekliyoruz :))) 

4 yorum:

  1. Afiyetler olsun :)) En üsteki dolmaya bayıldım canım çekti yaa :)) Yapanın eline koluna sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Oya Hanım can çekmeyecek gibi değildi ki ..

      Sil
  2. babannem yapar bizde o sarmayı her biri yumruk kadar:)karadenize has bir lezzet olsa gerek başka yerde rastlamadım ben.o kadar severim ki!maşallah diyelim akraba günlerinize nazar değmesin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap bu sarma kesinlikle Karadeniz'e has bir lezzet..Sen ünlemle yazmışsın ama ben gerçekten sevdim bu sarmayı.
      Sadece ebatları biraz irice yerken normal sarmada ki tek seferde yenebilmesi zor.. Akraba günlerimiz güzeldir Allah herkese nasip etsin özellikle şu zamanda..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...