6 Ağustos 2014 Çarşamba

Vişne Dondurucuya Nasıl Konulur?


Hazır içecekleri hayatımızdan tamamen çıkarmak adına bu sene bol bol komposto yaptım..
Bunun için birazda dondurucuya vişne atmak istedim..
Vişne harika bir meyve; rengi ayrı güzel tadı ayrı güzel. 
Vişne sezonu bitmeden sizlerde değerlendirin derim ;
ağustos böceği misali kışın elinizin altında olur..

Malzemeler
Vişne 
Buzdolabı poşeti 
ve
Pipet

Yapılışı
Evet öncelikle tazesinden, dirisinden,ezik olmayanından vişnelerimizi alalım.. 
Miktar her evin ihtiyacına göre değişir. İyice yıkayalım süzelim.
Altta gördüğünüz gibi ev ahalisini saplarını çıkarmak için çalıştırabiliriz..(bizimki gönüllü elemandı) 


Çekirdeklerini isterseniz çıkarın (ben çıkarmadım)
Kullanacağınız miktarlarda buzdolabı poşetlerine paylaştırın.

İşin en önemli kısmına geldik..
Malzeme listesindeki pipette ne işe yarayacak dediyseniz eğer işte o bölümdeyiz..

Altta gördüğünüz gibi vişnelerimizi poşete koyduktan sonra poşetin ağzından pipeti içeri sokalım ve poşetin ağız kısmını hafifçe büzüştürelim..
Elimizle poşetin ağzını sıkarken pipetin dışarıda kalan kısmını ağzımıza alalım ve içerideki havayı çekelim..
Pipeti poşetin içinden çekerken poşetin ağız kısmını da şekli bozulmadan sıkarak düğümleyelim..  
İşlem tamamdır..


Bu şekilde poşetleri kolayca vakumlamış olduk..
Bunun bize yararı ne olacak?
Şu olacak; poşetlerimiz muntazam olarak şekillendiği için dondurucuda fazladan yer işgal etmeyecek..
Bu yöntemi dondurucuya koyacağınız her şey için uygulayabilirsiniz..
Bakınız burada dolma biber için bile uygulamışım..

Altta kızılcıklar için yine aynı yöntem ..

Vişneleri dondurucuya kaldırma işlemi bitmiştir..
Sıra afiyetle tüketme işlemine geldi ki Rabbim sağlık, sıhhat versin hayırlısı ile tüketelim inşallah..


Vişnelerimizi nerelerde kullanabiliriz ?
*Keklerinizin içine ilave edebilirsiniz..
*Vişne peltesi hazırlayabilirsiniz..
*Tartlarınızın üzerine,pastaların arakatlarına ,kurabiye aralarına vişne sos yapabilirsiniz.
*Vişne kompostosu, marmelatı ve reçeli yapabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Sevgi hanımcığım ellerinize sağlık bildiklerini tüm samimiyetle paylaşanlara şapka çıkartıyorum. sizde bunlardan birisiniz. birde bir yerden kopyalayıp kendisine mal edenler var ya işte onlara da çok bozuluyorum sizin bu güzelliğinizden ders alsınlar bazıları diye yazdım bunları. Çok yorum bırakamasamda bir çok tarifinizi denemişliğim var ne yazıkki bir bankacı olarak aktif çalışıyorum ve bankadayken de bir çok blogerin yorum kutusunu açıp yorum bırakamıyorum ( izin vermiyor) eve gittiğimde de inanın çok vakit yaratamıyorum..bazen hem kendi bloğuma hem arkadaşlarıma daha çok zaman ayarıayım diyorum ama olmuyor.. neyse kocaman sevgiler.. Bu arada blogda bir çok ayarlar bozulmuştu neyse hallettik blog arkadaşlarımı yeniden linkleriyle kaydetmeye başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran Hanım zamanım elverdiğince bildiğim öğrendiğim her şeyi paylaşmaya çalışıyorum sizinde ifade ettiğiniz gibi.. Emek hırsızlarından bir çok blogger arkadaşım gibi bende çok muzdaribim ama artık Alllah'a havaleler..
      Yorumunuz için teşekkür ederim..

      Sil
  2. Gerçekten vişnenin güzelliği tartışılmaz...Çok güzel bir şekilde anlatmışsın ,afiyetle tüketirsiniz inşallah....

    YanıtlaSil
  3. Vakumlama yöntemi süperdi,dün akşam yaptımgüzel paylaşım,bilgilendirmeniz için çok teşekkürler,Hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim paylaştığımız bilgiler için elinize emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  5. sevgi hanım çok teşekkürler sizin sayenizde pipetle vakumlama yöntemini öğrendim elinize emeginize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...