27 Mart 2015 Cuma

Etli Bademli Pilav


Hayırlı bir cuma diliyorum hepimize..
Bugün çok lezzetli bir pilav tarifim var..
Neredeyse her hafta misafir için masa hazırlıyorum..
Rabbime şükürler olsun misafir eksikliği göstermesin ama itiraf edeyim 
bu sıralar biraz yorulduğumu hissediyorum sanki..

Masada ki lezzetler bu sefer de büyük oğlum ve arkadaşları ve tabii öğretmeni için hazırlandı..
Oğlumun isteği üzerineydi.

Pilavlar özellikle davet sofralarımızın baş tacıdır.
Şimdi tadıyla ve görüntüsüyle iştah kabartan etli bir iç pilav tarifi vereceğim. 
Pilavımız bademli havuçlu ve etli bir iç pilavdı..
Bademli etli pilavı genelde herkes seviyor ama havuç nasıl olur diye çekinmedim değil hani.
Ama gerçekten havuç bu pilava çok yakıştı..
Tarifimiz şöyle..

Malzemeler
500 gr küçük doğranmış kuşbaşı  et
4  su bardağı pilavlık pirinç
4 su bardağı et suyu
1,5 su bardağı su
2 adet havuç
1 çay bardağı kuş üzümü
1 su bardağı badem
2 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 iri kuru soğan
Tuz, karabiber,  yeni bahar ve çok az tarçın

Yapılışı
Etimizi düdüklü tencerede yumuşayıncaya kadar haşlayalım..
Haşlama suyunu süzüp kenara alalım(pilavı pişirirken kullanacağız)
Bademleri yıkayıp 5 dakika kadar haşlayalım ve yumuşamış olan kabuklarını çıkaralım..
Küçük bir tavada çok az sıvı yağda bademleri sürekli karıştırarak
renkleri bronzlaşana kadar kavuralım.

Pirincimizi nişastası çıkana kadar yıkayalım ve ılık tuzlu suda  yarım saat kadar bekletelim..
Süre sonun da pirincimizi tekrar yıkayıp süzelim..
2 yemek kaşığı tereyağı ile pirincimizi 5 dakika kadar karıştırarak kavuralım..
Pirince bu arada kuş üzümü ve tuz baharatları ilave edelim..

Havucu yıkayıp kabuklarını soyalım.
Havucu doğrayalım(isterseniz küp küp isterseniz jülyen olarak)
Kuru soğanı ince yemeklik olarak doğrayalım..

Pilavı pişireceğimiz genişçe bir tencereye kuru soğan ve havuçları alalım .
Yarım çay bardağı sıvı yağda havuçlar yumuşayana kadar kavuralım..
Haşladığımız eti ilave ederek biraz daha kavrulmasını sağlayalım. Tuz ve karabiber ilave edelim
En son olarak bademleri de ilave ederek kavurma işlemini sonlandıralım..

Kaşık yardımı ile havuçlu soğanlı eti tencerenin dibinde düzeltelim..
Üzerine ayrı bir yerde kavurduğumuz kuş üzümlü pirinci ilave edelim  ve pirinci de  tencereye kaşıkla düzelterek koyalım..

Pirincin üzerinden 4 su bardağı et suyunu +1,5 su bardağı sıcak suyu yavaşça ilave ederek
 tencerenin kapağını kapatalım..
Ocak ayarı önce yüksek ısıda, kaynadıktan sonra tamamen kısık ısı da olacak..
Pilavımız suyunu çekip pirinçler pişince işlem tamamdır..

Pilavı servis etmeden önceden az yarım saat dinlendirmenizi öneririm..
(Lezzetinin tamamen oturması için)
Tencerenizi kalın bir sofra bezine yada battaniyeye sararak muhafaza
ederseniz de soğumamış olur..

Pilavınızın servisini;
  benim yaptığım gibi tencereyi genişçe bir servis tabağına
 ters çevirerek yaparsanız çok şık olacaktır..
Pilav dinlendirildiği için kalıp halinde kolayca çıkacaktır..

Daha önce  aynı servis şeklini burada ki maklube tarifinde de göstermiştim hatırlarsanız..
  

*Pirinç de pişme süresi  kaliteye ve çeşide göre değişiklik gösterebilir..
Bu yüzden de pilavınız pişerken tadıp öyle karar verin..
Eğer dişe gelir gibiyse pilavın kenarından çok az daha su ilave edebilirsiniz..


*Bu pilav da badem kullandım ama bir daha ki yapışımda onun yerine
 büyük ihtimalle pilavlık fıstık kullanacağım..
* Pirinç ve et ölçüsünü yarım ölçü de yapabilirsiniz ben kullandığım miktarları yazdım..

Bizim oğlanlar ve arkadaşları için hazırladığım diğer masalar için  buraya  , buraya , buraya 
buraya ve buraya bakıp inceleyebilirsiniz sizlere de fikir olur..

...Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık süper ezzetli bir pilav olmuş.

    YanıtlaSil
  2. iyi akşamlar ben elif muhteşem bir pilav kesinlikle deneyeceğim daha önce makrube tarifinizi denedim çok beğendim.Bu tarifide deneyeceğim daha önce pilava badem hiç kullanmadım deneyip tatmayı düşünüyorum.Birde sofrada çikolata soslu kek var galiba oda çok güzel görünüyor tarifi var mı sitede.Ellerinize sağlık.Tariflerin devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...