20 Mart 2015 Cuma

Peynirli Mısır Unlu Sufle


Hayırlı Cumalar;
 bol dualı, bereketli bir gün diliyorum tüm takipcilerime .

Özellikle kahvaltı sofralarınızı şenlendirecek bir tarifim var bugün..
Aslında harika bir pilav tarifi verecektim ama detaylı anlatım için o kadar zamanım yoktu..
Bir iki gün içinde pilav tarifini vereceğim kaçırmayın derim..
Gelelim bu güzel lezzetin tarifineee 

Malzemeler
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
1.5 su bardağı süt
4 adet yumurta
2 su bardağı rende kaşar peyniri
2 yemek kaşığı mısır unu
Tuz ve karabiber

Yapılışı
Tereyağını eritelim.
Unu ilave edip kokusunu alıncaya kadar  rengini karartmadan kavuralım..
Sütü azar azar ilave edelim ve hızlıca karıştıralım .(Topaklanmasın)
Üzerinde kabarcıklar oluşuncaya kadar karıştırarak pişirelim.
Ocağın altını kapatalım ılısın.
Yumurtaların sarısını beyazını ayıralım.
Yumurta sarılarını Ilıyan karışımımıza teker teker ilave edelim va karıştıralım.
Rende kaşar, mısır unu,tuz ve karabiberi de ekleyelim.
Yumurta aklarını mikserle kar gibi olana kadar çırpalım..
Mısır unlu karışımımıza yumurta aklarını ilave edelim ve kaşıkla akları söndürmeden karıştıralım..

Sufle kaplarımızı yumuşak tereyağı ile yağlayalım ve sufle hamurumuzu 
kaplarımıza yarıyı geçecek şekilde paylaştıralım..
Önceden 200 derecede ısıttığımız fırınımızda fırının en alta kaında 20 dakika kadar pişirelim.

Kabarması için pişme süresi boyunca fırınınızın kapağını kesinlikle açmayın.
Kabaran ve üstü kızaran suflenizi özellikle sıcak sıcak servis yapın.  

...Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Blogunuzdaki tariflerden oyke cok faydalaniyorum ki. Googleda ne arasam karsima siz cikiyorsunuz.
    Bir tesekkur etmek ve merhaba demek istedim. Ellerinize saglik. Cok sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz ne güzel motive ediyor insanı teşekkür ediyorum size.. Sevgiler benden

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...