18 Mart 2016 Cuma

Akraba Günü Menümüz (Mart 2016)


Yeni bir akraba günü menüsü ile daha paylaşımdayım..
Bu aralar zaman bulamamaktan dolayı akraba gününden akraba gününe post yazıyorum.
Çocuklar küçükken daha az zamanımı alıyormuş onu farkkettim.

Şimdi benim için hem okul (iş), hem çocuklar, hem de ev derken bloğa zaman ayırmak lüks oldu.
Aslında sürekli buradayım kim gelmiş, kim gitmiş, kim yorum bırakmış takip ediyorum..
Post yazmak yeni tarif eklemek konusunda biraz tembelleştim affola..
Bu böylemi devam edecek? Hayır tabii ki.

Geçtiğimiz hafta sonu akraba günü için teyzemin kızındaydık..
 Bu sefer üstte gördüğünüz lezzetler menümüzü oluşturdu..

Gün içinde şöyle bir konuşma geçti..
Dile kolay 10 küsür senedir akraba gününü yapıyoruz..
Bu arada bir sürü menü kombinasyonu oluştu..
Yapacak farklı bir şey kalmadı diye de düşündük.   

Menümüzde şunlar vardı.
Patatesli kek
Mercimek köftesi
Ispanaklı gül  böreği
Kolay milföy mantısı
Beşamelli pırasalı graten
 Kırmızı pancarlı elmalı salata
Fındıklı kızartma halka kurabiye
Browni ve Tel kadayıf 

Kolay milföy mantısı
Oldukça pratik sıcak sıcak sunulunca gerçekten lezzetliydi..
Gerçek mantı gibi olmasa da yoğurt ve salçalı sosla biz beğendik.


Altta sunum  şeklini görünüz diye fotoğrafını çektim.


Mercimek Köftesi
Türk hanımlarının çay saatlerinde vazgeçilmezlerinden biri de mercimek köftesidir değil mi?
Diğerleri de sarma ve kısır .Bu liste daha uzar aslında .
Mercimek köftesinin köfte şeklinde sunumuna alışığız.
Minik top şeklinde sunumu ayrı bir güzel olmuş.
Mercimek köftesi nasıl yapılır bilmiyorum diyenlerdenseniz buraya tıklayınız lütfen.


Patatesli Kek
Patatesli keki ben  özellikle kahvaltı saatlerinde çok seviyorum..
 Üzerinde erimiş kaşar peyniri ile değişik bir şey olmuş..


 Kırmızı pancarlı elmalı salata
Yeşil elma ile kırmızı pancarın buluşması ile değişik bir salata olmuş..
Çok da sağlıklı.
Tablo gibi ,renk  cümbüşü için bile yenilebilecek bir salata.


Ispanaklı gül böreği
Fazla söze gerek yok.. 
Ispanak gül ve börek.


Fındıklı kızartma halka kurabiye
Kızartarak yapılan değişik bir kurabiye..
Kızartılmış ama kızartma gibi değildi.
Yağ çekmemişti.
Tarifi burada  
Benzer şekilde yapılan bir kurabiye tarifi de (Aşk Lokması)burada var .


Beşamelli pırasa graten
Pırasanın değişik bir sunumu olmuş..Tarifini paylaşacağım.


 Tatlı olarak 
Browni 
ve
 Tel kadayıf


Tel kadayıf tarifleri için buraya , buraya, buraya ve buraya bakabilirsiniz..

2 yorum:

  1. Güzeldir akraba günleri keyifli olur. Belki uzun zaman göremediğiniz sevdiklerinizi bir arada bulabildiginiz ve hayatın yoğun temposuna kısa bir ara verdiğimiz gündür bu aynı zamanda:))))
    Afiyet olsun...her şey de güzel olmuş, tabi işin bu tarafı da var, YEMEKKKKKK... bahane denir ama şahanedir:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. hepsi harika, Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...